2021-2026 роки
Оцінка поточного стану – характеристика діяльності ліцею, основні показники.
Староугринівський ліцей Новицької сільської ради об’єднаної територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти для учнів сіл Середній Угринів та Старий Угринів Новицької ОТГ.
Станом на 1 вересня 2020 року в ліцеї навчаються 157 учнів, в дошкільному підрозділі 34 вихованці.
Педагогічний колектив налічує 24 педагогів. Освітні послуги надають: «спеціаліст вищої категорії» – 11, «спеціаліст першої категорії» – 7, «спеціаліст другої категорії» – 4, «спеціаліст» – 2.
Матеріально – технічне забезпечення закладу освіти:
- Кількість споруд: приміщення ліцею – 1 споруда, котельня – 1 споруда, зовнішні туалети – 1.
- 11 класних кімнат для учнів 1-11 класів, комп’ютерний клас, комбінована майстерня, майстерня з обслуговуючої праці, учительська, кабінет соціально-психологічної служби, кабінет директора, кабінет педагога-організатора, кабінет медичної сестри, спортзал, бібліотека, книгосховище, їдальня, гардероб, внутрішні туалети.
- Дошкільний підрозділ: ігрова, спальня, навчальна кімната групи дітей з короткотривалим перебуванням (5-річного віку), медпункт з ізолятором і туалетом, допоміжне приміщення для прання.
- Комп’ютерний клас – 10 комп’ютерів, 1 ноутбук, 1 проектор.
- Мультимедійне обладнання в 1 класі НУШ.
- Заклад освіти підключено до локальної мережі Інтернет.
- Заклад забезпечено питною водою.
SWOT-аналіз розвитку освіти в Староугринівському ліцеї
SWOT-аналіз становища освіти Староугринівського ліцею проведено з урахуванням тенденцій розвитку, виділених проблемних аспектів, динамічних змін у її розвитку, визначення можливих зовнішніх впливів та викликів. В основу SWOT-аналізу лягли висновки, пропозиції, надані за результатами засідань групи з розробки Стратегії розвитку освіти Староугринівського ліцею на період до 2026 року
Сильні сторони:
- Зручне місце розташування закладу, озеленена територія, безпечна відстань від проїжджої частини дороги;
- Створення безпечного освітнього середовища;
- Високий професійно-освітній та кваліфікаційний рівень педагогічного персоналу закладу;
- Сприятливий психологічний мікроклімат;
- Наявність напрацьованих зав’язків з батьками та громадськістю;
- Робота гуртків.
Слабкі сторони:
- Зменшення кількості споживачів освітніх послуг, що обумовлено як демографічними тенденціями, так суб’єктивними чинниками;
- Відсутність ресурсної кімнати;
- Недостатня кількість демонстраційного обладнання, наочності;
- Недостатнє розуміння частиною батьківської громадськості стратегічних завдань розвитку ліцею;
- Недостатня відповідальність батьків за навчання та виховання дітей;
- Застаріле обладнання комп’ютерного класу.
. Можливості:
- Створення сучасної системи партнерства ліцею, сім’ї, громадських організацій;
- Залучення позабюджетних джерел фінансування, співпраця зі спонсорами, волонтерами;
- Впровадження різних форм підвищення кваліфікації;
- Підвищення ступеня відкритості висвітлення діяльності закладу в соціальних мережах, на сайті закладу.
Загрози:
- Недостатнє фінансування для реалізації напрямків стратегії розвитку;
- Несприйняття частиною батьків стратегічних завдань розвитку ліцею;
- Втрата актуальності окремих пріоритетних завдань розвитку.
Місія ліцею полягає у створенні умов для одержання якісної освіти, що дозволяє формувати життєво компетентного, конкурентоспроможного випускника, активного творця свого майбутнього за допомогою індивідуалізації траєкторії розвитку учня та впровадження нових освітніх технологій.
Візія ліцею: Ліцей, де кожна дитина отримує можливість для розвитку, саморозвитку своїх здібностей.
Очікувані результати:
- Сформується конкурентоспроможна особистість з активною громадянською позицією, здатна будувати змістовну взаємодію і комунікацію успішно діяти в будь-яких соціально-економічних умовах, що постійно змінюються.
- Створиться сприятливе освітнє середовище для розвитку та розкриття творчого потенціалу педагога та учня, формування життєвих компетентностей, здатності до проектування свого майбутнього.
- Забезпечаться якість освіти і виховання соціального досвіду колективної дії відповідно до потреб і запитів учнів та творчий саморозвиток, самореалізація, самовдосконалення особистості.
- Покращиться ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави, природного і соціального довкілля та до самої себе, фізичного та психічного здоров’я
- Зросте інтерес батьківської громади, громадських та благодійних організацій до виховання дітей
- Сформується інформаційна культура особистості та медіа компетентності.
- Зросте позитивний імідж ліцею.
|
|
||||||||||||||||
1.1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці |
|
||||||||||||||||
Стратегічні цілі |
Дії (заходи) |
2021 |
2022 |
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
||||||||||
Безпечність та комфортність приміщення і території закладу освіти для навчання та праці |
Технічний аналіз стану приміщень закладу освіти |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
||||||||||
Поточний ремонт будівлі закладу, навчальних кімнат, комбінованої майстерні |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|||||||||||
Ревізія та реконструкція освітлення в класних кімнатах, коридорах, підвальному приміщенні (заміна ламп, вимикачів, розеток, плафонів) |
|
+ |
+ |
|
+ |
|
|||||||||||
Благоустрій подвір’я ліцею: фарбування спортивного обладнання |
+ |
|
|
+ |
|
+ |
|||||||||||
Благоустрій подвір’я ліцею: заміна огорожі |
|
|
|
|
+ |
+ |
|||||||||||
Обробка дерев’яних конструкцій вогнезахисною сумішшю |
|
|
|
|
+ |
|
|||||||||||
Встановлення кабінок в туалетах ліцею |
|
|
|
|
+ |
|
|||||||||||
Обладнати туалет для осіб з ООП |
|
|
+ |
|
|
|
|||||||||||
Встановлення твердопаливного котла |
|
+ |
+ |
|
|
|
|||||||||||
Заміна лінолеуму в кабінеті біології та в учительській |
|
|
+ |
+ |
|
|
|||||||||||
Ремонт стелі актової зали, майстерні, частини коридору (амстронг із світильниками) |
|
|
|
+ |
+ |
|
|||||||||||
Придбання шкільних меблів для навчальних кімнат |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|||||||||||
Встановлення бруківки на подвір’ї ліцею |
|
|
|
|
+ |
|
|||||||||||
Реконструкція подвір’я ліцею: асфальт, доріжки |
|
|
|
|
|
+ |
|||||||||||
Перезарядка вогнегасників |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|||||||||||
Встановлення тривожної кнопки |
|
|
|
+ |
|
|
|||||||||||
Заміри опору ізоляції |
+ |
|
+ |
|
+ |
|
|||||||||||
Придбання комп’ютерної техніки для адміністративно-господарських потреб |
|
+ |
|
|
|
|
|||||||||||
Забезпеченість навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням, що необхідні для реалізації освітньої програми |
Ремонт та оновлення комп’ютерної техніки в кабінеті інформатики |
|
+ |
|
|
|
+ |
||||||||||
Придбання демонстраційного та лабораторного обладнання для уроків фізики, хімії , географії |
|
+ |
|
|
+ |
|
|||||||||||
Придбання засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи |
+ |
|
|
|
|
|
|||||||||||
Придбання інструментів та матеріалів для комбінованої майстерні |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|||||||||||
Придбання спортивного інвентарю |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|||||||||||
Дотримання вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій |
Проведення навчань, інструктажів з працівниками та учнями ліцею з охорони праці та безпеки життєдіяльності |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
||||||||||
Обізнаність з правилами поведінки в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу освіти чи раптового погіршення їх стану здоров’я |
Створення та відпрацювання алгоритму дій у разі НС |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
||||||||||
Проведення Дня ЦЗ із відпрацюванням дій у разі нещасних випадків та надзвичайних ситуацій |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|||||||||||
Створення умов для харчування здобувачів освіти і працівників |
Розробка і впровадження НАССР |
+ |
|
|
|
|
|
||||||||||
Створення умов для безпечного використання мережі Інтернет |
Впровадження правил безпечного користування мережею Інтернет в ліцеї |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
||||||||||
Влаштування контент-фільтрів контролю за безпечним користуванням Інтернетом |
|
|
|
|
+ |
|
|||||||||||
Придбання ліцензованого ПЗ, антивірусних програм |
|
|
|
+ |
|
|
|||||||||||
Організація просвітницьких та профілактичних заходів користування мережею Інтернет |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|||||||||||
Впровадження факультативних курсів щодо безпечного використання Інтернету |
|
|
+ |
|
+ |
|
|||||||||||
Застосування підходів для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників |
Розроблення освітніх програм, що дозволяють ефективно реалізувати стандарти освіти, відповідають запитам і потребам споживачів освітніх послуг |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
||||||||||
Діагностика та консультування соціально-психологічної служби щодо адаптації та інтеграції |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|||||||||||
Вивчення стану адаптації учнів на перехідних періодах навчання в ліцеї |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|||||||||||
1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації |
|
||||||||||||||||
Планування та реалізація діяльності щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі |
Розроблення та оприлюднення плану заходів із запобігання та протидії булінгу |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|||||||||
Дотримання учасниками освітнього процесу правила поведінки, етичних норм, поваги до гідності, прав і свобод людини |
Ознайомлення та дотримання правил поведінки учасниками освітнього процесу |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|||||||||
Виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору |
|
||||||||||||||||
Облаштування приміщень та території з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування |
Реконструкція пандуса
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|||||||||
Облаштування ресурсної кімнати |
|
|
|
|
|
+ |
|
||||||||||
Застосування методики та технології роботи з дітьми з особливими освітніми потребами (у разі потреби) |
Організація роботи команди психолого-педагогічного супроводу |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|||||||||
Взаємодія з батьками дітей з особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучення їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття освіти (за наявності здобувачів освіти з особливими освітніми потребами) |
Співпраця з інклюзивно-ресурсним центром щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами
|
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|||||||||
Залучення батьків дітей з ООП до складання індивідуального плану розвитку |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
||||||||||
Мотивація здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними вміннями, ведення здорового способу життя |
Обладнання засобами навчання відповідно до освітньої програми навчальних кабінетів, спортивної зали |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|||||||||
Створення простору інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу (бібліотека, інформацій но-ресурсний центр тощо) |
Створення на базі бібліотеки ліцею сучасного інформаційного медіа простору |
|
|
+ |
|
|
|
|
|||||||||
Використання ресурсів бібліотеки для формування інформаційно-комунікаційної компетентності здобувачів освіти |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
||||||||||
Співпраця з інклюзивно-ресурсним центром щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
||||||||||
2. Система оцінювання здобувачів освіти |
|
||||||||||||||||
2.1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень |
|
||||||||||||||||
Належне інформування здобувачів освіти про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень |
Забезпечення постійного оприлюднення критеріїв , правил та процедури оцінювання навчальних досягнень на вебсайті ліцею |
|
|||||||||||||||
Сприяння системи оцінювання реалізації компетентнісного підходу до навчання |
|
||||||||||||||||
Сприйняття добувачами освіти оцінювання результатів навчання справедливим і об’єктивним |
|
||||||||||||||||
2.2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти |
|
||||||||||||||||
Аналіз результатів навчання здобувачів освіти |
Аналіз результатів навчання здобувачів освіти, прийняття рішень щодо їх коригування |
|
|||||||||||||||
Впровадження системи формувального оцінювання |
Організаційно-методична просвітницька діяльність щодо відстеження особистісного поступу здобувачів освіти, формування у них позитивної самооцінки, підтримування бажання навчатися |
|
|||||||||||||||
2.3. Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання |
|
||||||||||||||||
Сприяння формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання |
Проведення відкритих уроків, майстер-класів |
|
|||||||||||||||
Забезпечення самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти |
Розроблення власних критеріїв оцінювання Критерії оцінювання реалізуються в нормах оцінок, які встановлюють чітке співвідношення між вимогами до знань, умінь і навичок, які оцінюються та показником оцінки в балах |
|
|||||||||||||||
Спрямованість системи оцінювання на формування відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання |
Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти |
|
|||||||||||||||
3. Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти |
|
||||||||||||||||
3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти |
|
||||||||||||||||
Планування та аналіз результативності своєї діяльності педагогічними працівниками |
Самоосвіта, участь у роботі методичних структур, творі звіти Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти (Розділ 5. Критерії. Правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників) |
|
|||||||||||||||
Застосування освітніх технологій, спрямованих на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти |
Впровадження в практику роботи освітніх технологій, спрямованих на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти |
|
|||||||||||||||
Формування та реалізація індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти (за потреби) |
|
|
|||||||||||||||
Створення та використання освітніх ресурсів (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, веб-сайти, блоги тощо) |
Створення та використання в роботі електронних презентацій, відеоматеріалів, методичних розробок, веб-сайтів, блогів тощо |
|
|||||||||||||||
Формування суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку |
План виховної роботи |
|
|||||||||||||||
Використання інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі |
Використання інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі |
|
|||||||||||||||
3.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників |
|
||||||||||||||||
Професійний розвиток і підвищення кваліфікації педагогічними працівниками, у тому числі щодо методик роботи з дітьми з особливими освітніми потребами |
План курсової підготовки Робота методичних студій закладів освіти ОТГ та методичних структур ліцею |
|
|||||||||||||||
Здійснення інноваційної освітньої діяльності, участь в освітніх проектах, залучення до роботи як освітніх експертів |
Залучення до експертизи та вибору підручників |
|
|||||||||||||||
3.3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти |
|
||||||||||||||||
Діяльність педагогічних працівників на засадах педагогіки партнерства |
Застосування механізму партнерства в освіті |
|
|||||||||||||||
Співпраця педагогічних працівників з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечення постійного зворотного зв’язку |
План виховної роботи
|
|
|||||||||||||||
Практикування педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної співпраці |
План методичної роботи |
|
|||||||||||||||
3.4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності |
|
||||||||||||||||
Дотримання педагогічними працівниками під час провадження педагогічної) діяльності академічної доброчесності |
Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти (Розділ 3. Академічна доброчесність) |
|
|||||||||||||||
Сприяння педагогічними працівниками дотриманню академічної доброчесності здобувачами освіти |
|
||||||||||||||||
4. Управлінські процеси закладу освіти |
|
||||||||||||||||
4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань |
|
||||||||||||||||
Спрямованість стратегії розвитку на підвищення якості освітньої діяльності |
Стратегія розвитку ліцею |
|
|||||||||||||||
Здійснення річного планування закладу освіти та відстеження його результативності відповідно до стратегії розвитку |
Річний план роботи |
|
|||||||||||||||
Здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти |
Самооцінювання якості освітньої діяльності відповідно до процедур розроблених ДСЯО «Абетка директора» |
|
|||||||||||||||
Планування та здійснення заходів щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання |
Подання обгрунтувань до засновника для виділення коштів |
|
|||||||||||||||
4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм |
|
||||||||||||||||
Сприяння створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру |
Проведення консультацій, індивідуальних бесід, годин класного керівника |
|
|||||||||||||||
Оприлюднення інформації закладом освіти про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах |
Проведення щорічного звіту директора перед громадськістю |
|
|||||||||||||||
Наповнення сайту ліцею відповідно до вимог законодавства |
|
||||||||||||||||
4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників |
|
||||||||||||||||
Ефективне формування штату закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми |
Проведення педпрактики на базі ліцею випускників ліцею, що здобувають педагогічні професії
|
|
|||||||||||||||
Підбір персоналу через центр зайнятості |
|
||||||||||||||||
Мотивація педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності |
Положення про преміювання |
|
|||||||||||||||
Сприяння підвищенню кваліфікації педагогічних працівників |
План проходження курсової підготовки Перспективний план атестації |
|
|||||||||||||||
4.4. Організація освітнього процесу на засадах людино-центризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою |
|
||||||||||||||||
Створення умов для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу |
Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форма насильства і дискримінації |
|
|||||||||||||||
Прийняття управлінських рішень з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу |
Участь учнівського самоврядування в процесах само оцінювання закладу освіти |
|
|||||||||||||||
Створення умов для розвитку громадського самоврядування |
План роботи учнівського самоврядування План роботи батьківського комітету |
|
|||||||||||||||
Сприяння виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади |
План виховної роботи |
|
|||||||||||||||
Відповідність режиму роботи закладу освіти та розкладу занять віковим особливостям здобувачів освіти, їх освітнім потребам |
Відповідність режиму роботи закладу освіти та розкладу занять чинному Санітарному регламенту |
|
|||||||||||||||
Створення умов для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти |
|
|
|||||||||||||||
4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності |
|
||||||||||||||||
Впровадження політики академічної доброчесності |
Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти (Розділ 3. Академічна доброчесність) |
|
|||||||||||||||
Сприяння формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції |
Просвітницька робота щодо формування в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції |
|
апв