A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Староугринівський ліцей
Новицької сільської ради
Калуського району Івано-Франківської області

2021-2026 роки

Оцінка поточного стану – характеристика діяльності ліцею, основні показники.

Староугринівський ліцей  Новицької сільської ради об’єднаної територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти для учнів сіл Середній Угринів та Старий Угринів  Новицької ОТГ.   

          Станом на 1 вересня 2020  року в ліцеї навчаються 157 учнів, в дошкільному підрозділі 34 вихованці.

Педагогічний колектив налічує 24 педагогів. Освітні послуги надають:  «спеціаліст вищої категорії» – 11, «спеціаліст першої категорії» – 7, «спеціаліст другої категорії» – 4, «спеціаліст» – 2.

Матеріально – технічне забезпечення закладу освіти:

  • Кількість споруд: приміщення ліцею – 1 споруда, котельня – 1 споруда, зовнішні туалети – 1.
  • 11 класних кімнат для учнів 1-11 класів, комп’ютерний клас, комбінована майстерня, майстерня з обслуговуючої праці, учительська, кабінет соціально-психологічної служби, кабінет директора, кабінет педагога-організатора, кабінет медичної сестри,  спортзал, бібліотека, книгосховище, їдальня, гардероб, внутрішні туалети.
  • Дошкільний підрозділ: ігрова, спальня, навчальна кімната групи дітей з короткотривалим перебуванням (5-річного віку), медпункт з ізолятором і туалетом, допоміжне приміщення для прання.
  • Комп’ютерний клас – 10 комп’ютерів, 1 ноутбук, 1 проектор.
  • Мультимедійне обладнання в 1 класі НУШ.
  • Заклад освіти підключено до локальної мережі Інтернет.
  • Заклад забезпечено  питною водою.

 SWOT-аналіз розвитку освіти в Староугринівському ліцеї

SWOT-аналіз становища  освіти Староугринівського ліцею проведено з урахуванням тенденцій розвитку, виділених проблемних аспектів, динамічних змін у її розвитку, визначення можливих зовнішніх впливів та викликів. В основу SWOT-аналізу лягли висновки, пропозиції, надані за результатами засідань групи з розробки Стратегії розвитку  освіти Староугринівського ліцею  на період до 2026 року

 

Сильні сторони:

  • Зручне місце розташування закладу, озеленена територія, безпечна відстань від проїжджої частини дороги;
  • Створення безпечного освітнього середовища;
  • Високий професійно-освітній та кваліфікаційний рівень педагогічного персоналу закладу;
  • Сприятливий психологічний мікроклімат;
  • Наявність напрацьованих зав’язків з батьками та громадськістю;
  • Робота гуртків.

Слабкі сторони:

  • Зменшення кількості споживачів освітніх послуг, що обумовлено як демографічними тенденціями, так суб’єктивними чинниками;
  • Відсутність ресурсної кімнати;
  • Недостатня кількість демонстраційного обладнання, наочності;
  • Недостатнє розуміння частиною батьківської громадськості стратегічних завдань розвитку ліцею;
  • Недостатня відповідальність батьків за навчання та виховання дітей;
  • Застаріле обладнання комп’ютерного класу.

. Можливості:

  • Створення сучасної системи партнерства ліцею, сім’ї, громадських організацій;
  • Залучення позабюджетних джерел фінансування, співпраця зі спонсорами, волонтерами;
  • Впровадження різних форм підвищення кваліфікації;
  • Підвищення ступеня відкритості висвітлення діяльності закладу в соціальних мережах, на сайті закладу.

 

Загрози:

  • Недостатнє фінансування для реалізації напрямків стратегії розвитку;
  • Несприйняття частиною батьків стратегічних завдань розвитку ліцею;
  • Втрата актуальності окремих пріоритетних завдань розвитку.

Місія ліцею полягає у створенні умов для одержання якісної освіти, що дозволяє формувати життєво компетентного, конкурентоспроможного випускника, активного творця свого майбутнього за допомогою індивідуалізації траєкторії розвитку учня та впровадження нових освітніх технологій.

 

Візія ліцею: Ліцей, де кожна дитина отримує можливість для розвитку, саморозвитку своїх здібностей.

 

Очікувані результати:

  • Сформується конкурентоспроможна особистість з активною громадянською позицією, здатна будувати змістовну взаємодію і комунікацію успішно діяти в будь-яких соціально-економічних умовах, що постійно змінюються.
  • Створиться сприятливе освітнє середовище для розвитку та розкриття творчого потенціалу педагога та учня, формування життєвих компетентностей, здатності до проектування свого майбутнього.
  • Забезпечаться якість освіти і виховання соціального досвіду колективної дії відповідно до потреб і запитів учнів та творчий саморозвиток, самореалізація, самовдосконалення особистості.
  • Покращиться ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави, природного і соціального довкілля та до самої себе, фізичного та психічного здоров’я
  • Зросте інтерес батьківської громади, громадських та благодійних організацій до виховання дітей
  • Сформується інформаційна культура особистості та медіа компетентності.
  • Зросте позитивний імідж ліцею.

 

  1. 1. Освітнє середовище закладу освіти

 

1.1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці

 

Стратегічні цілі

Дії (заходи)

2021

2022

2023

2024

2025

2026

Безпечність та комфортність приміщення і території закладу освіти для навчання та праці

Технічний аналіз стану приміщень закладу освіти

+

+

+

+

+

+

Поточний ремонт будівлі закладу,  навчальних кімнат, комбінованої майстерні

+

+

+

+

+

+

Ревізія та реконструкція освітлення в класних кімнатах, коридорах, підвальному приміщенні (заміна ламп, вимикачів, розеток, плафонів)

 

+

+

 

+

 

Благоустрій подвір’я ліцею: фарбування спортивного обладнання

+

 

 

+

 

+

Благоустрій подвір’я ліцею: заміна огорожі

 

 

 

 

+

+

Обробка дерев’яних конструкцій вогнезахисною сумішшю

 

 

 

 

+

 

Встановлення кабінок в туалетах ліцею

 

 

 

 

+

 

Обладнати туалет для осіб з ООП

 

 

+

 

 

 

Встановлення твердопаливного котла

 

+

+

 

 

 

Заміна лінолеуму в кабінеті біології та в учительській

 

 

+

+

 

 

Ремонт стелі актової зали, майстерні, частини коридору (амстронг із світильниками)

 

 

 

+

+

 

Придбання шкільних меблів для навчальних кімнат

+

+

+

+

+

+

Встановлення бруківки на подвір’ї ліцею

 

 

 

 

+

 

Реконструкція подвір’я ліцею: асфальт, доріжки

 

 

 

 

 

+

Перезарядка вогнегасників

+

+

+

+

+

+

Встановлення тривожної кнопки

 

 

 

+

 

 

Заміри опору ізоляції

+

 

+

 

+

 

Придбання комп’ютерної техніки для адміністративно-господарських потреб

 

+

 

 

 

 

Забезпеченість навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням, що необхідні для реалізації освітньої програми

Ремонт та оновлення комп’ютерної техніки в кабінеті інформатики

 

+

 

 

 

+

Придбання демонстраційного та лабораторного обладнання для уроків фізики, хімії , географії

 

+

 

 

+

 

Придбання засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи

+

 

 

 

 

 

Придбання інструментів та матеріалів для комбінованої майстерні

+

+

+

+

+

+

Придбання спортивного інвентарю

+

+

+

+

+

+

Дотримання вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій 

Проведення навчань, інструктажів з працівниками та учнями ліцею з охорони праці та безпеки життєдіяльності

+

+

+

+

+

+

Обізнаність з правилами поведінки в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу освіти чи раптового погіршення їх стану здоров’я

Створення та відпрацювання алгоритму дій у разі НС

+

+

+

+

+

+

Проведення Дня ЦЗ із відпрацюванням дій у разі нещасних випадків та надзвичайних ситуацій

+

+

+

+

+

+

Створення умов для харчування здобувачів освіти і працівників

Розробка і впровадження НАССР

+

 

 

 

 

 

Створення умов для безпечного використання мережі Інтернет

Впровадження правил безпечного користування мережею Інтернет в ліцеї

+

+

+

+

+

+

Влаштування контент-фільтрів контролю за безпечним користуванням Інтернетом

 

 

 

 

+

 

Придбання ліцензованого ПЗ, антивірусних програм

 

 

 

+

 

 

Організація просвітницьких та профілактичних заходів користування мережею Інтернет

+

+

+

+

+

+

Впровадження факультативних курсів щодо безпечного використання Інтернету

 

 

+

 

+

 

Застосування підходів для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників

Розроблення освітніх програм, що дозволяють ефективно реалізувати стандарти освіти, відповідають запитам і потребам споживачів освітніх послуг

+

+

+

+

+

+

Діагностика та консультування соціально-психологічної служби щодо адаптації та інтеграції

+

+

+

+

+

+

Вивчення стану адаптації учнів на перехідних періодах навчання в ліцеї

+

+

+

+

+

+

1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації

 

Планування та реалізація діяльності щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі

Розроблення та оприлюднення плану заходів із запобігання та протидії булінгу

+

+

+

+

+

+

 

Дотримання учасниками освітнього процесу  правила поведінки, етичних норм, поваги до гідності, прав і свобод людини

Ознайомлення та дотримання правил поведінки учасниками освітнього процесу

+

+

+

+

+

+

 

Виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству

 

 

 

 

 

 

 

1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору

 

Облаштування приміщень та території з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування

Реконструкція пандуса

 

 

 

 

+

 

 

 

Облаштування ресурсної кімнати

 

 

 

 

 

+

 

Застосування методики та технології роботи з дітьми з особливими освітніми потребами (у разі потреби)

Організація роботи команди психолого-педагогічного супроводу

+

+

+

+

+

+

 

Взаємодія з батьками дітей з особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучення їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття освіти (за наявності здобувачів освіти з особливими освітніми потребами)

Співпраця з інклюзивно-ресурсним центром щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами

 

+

+

+

+

+

+

 

Залучення батьків дітей з ООП до складання індивідуального плану розвитку

+

+

+

+

+

+

 

Мотивація здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними вміннями, ведення здорового способу життя

Обладнання засобами навчання відповідно до освітньої програми навчальних кабінетів, спортивної зали

+

+

+

+

+

+

 

Створення  простору інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу (бібліотека, інформацій

но-ресурсний центр тощо)

Створення на базі бібліотеки ліцею  сучасного інформаційного медіа простору

 

 

+

 

 

 

 

Використання ресурсів бібліотеки для формування інформаційно-комунікаційної компетентності здобувачів освіти

+

+

+

+

+

+

 

Співпраця з інклюзивно-ресурсним центром щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами

+

+

+

+

+

+

 

 

2. Система оцінювання здобувачів освіти

 

2.1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень

 

Належне інформування здобувачів освіти про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень

Забезпечення постійного оприлюднення критеріїв , правил та процедури оцінювання навчальних досягнень на вебсайті ліцею

 

Сприяння системи оцінювання реалізації компетентнісного підходу до навчання

 

Сприйняття добувачами освіти оцінювання результатів навчання справедливим і об’єктивним

 

2.2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження

та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти

 

Аналіз результатів навчання здобувачів освіти

Аналіз результатів навчання здобувачів освіти, прийняття рішень щодо їх коригування

 

Впровадження системи формувального оцінювання

Організаційно-методична просвітницька діяльність щодо відстеження особистісного поступу здобувачів освіти, формування у них позитивної самооцінки, підтримування бажання навчатися

 

2.3. Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності

за результати свого навчання, здатності до самооцінювання

 

Сприяння формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання

Проведення відкритих уроків, майстер-класів

 

Забезпечення самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти

Розроблення власних критеріїв оцінювання

Критерії оцінювання реалізуються в нормах оцінок, які встановлюють чітке співвідношення між вимогами до знань, умінь і навичок, які оцінюються та показником оцінки в балах

 

Спрямованість системи оцінювання на формування відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання

Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти

 

3. Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти

 

3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів

до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти

 

Планування та аналіз результативності своєї діяльності педагогічними працівниками

Самоосвіта, участь у роботі методичних структур, творі звіти

Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти (Розділ 5. Критерії. Правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників)

 

Застосування освітніх технологій, спрямованих на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти

Впровадження в практику роботи освітніх технологій, спрямованих на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти

 

Формування та реалізація індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти (за потреби)

 

 

Створення та використання освітніх ресурсів (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, веб-сайти, блоги тощо)

Створення та використання в роботі електронних презентацій, відеоматеріалів, методичних розробок, веб-сайтів, блогів тощо

 

Формування суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку

План виховної роботи

 

Використання інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі

Використання інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі

 

3.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників

 

Професійний розвиток і підвищення кваліфікації педагогічними працівниками, у тому числі щодо методик роботи з дітьми  з особливими освітніми потребами

План курсової підготовки

Робота методичних студій закладів освіти ОТГ та методичних структур ліцею

 

Здійснення інноваційної освітньої діяльності, участь в освітніх проектах, залучення до роботи як освітніх експертів

Залучення до експертизи та вибору підручників

 

3.3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти

 

Діяльність педагогічних працівників на засадах педагогіки партнерства

Застосування механізму партнерства в освіті

 

Співпраця педагогічних працівників з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечення постійного зворотного зв’язку

План виховної роботи

 

 

Практикування педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної співпраці

План методичної роботи

 

3.4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти  на засадах академічної доброчесності

 

Дотримання педагогічними працівниками під час провадження педагогічної) діяльності академічної доброчесності

Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти (Розділ 3. Академічна доброчесність)

 

Сприяння педагогічними працівниками дотриманню академічної доброчесності здобувачами освіти

 

4. Управлінські процеси закладу освіти

 

4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань

 

Спрямованість стратегії розвитку на підвищення якості освітньої діяльності

Стратегія розвитку ліцею

 

Здійснення річного планування закладу освіти та відстеження його результативності відповідно до стратегії розвитку

Річний план роботи

 

Здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти

Самооцінювання якості освітньої діяльності відповідно до процедур розроблених ДСЯО «Абетка директора»

 

Планування  та здійснення заходів щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання

Подання обгрунтувань до засновника для виділення коштів

 

4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм

 

Сприяння створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру

Проведення консультацій, індивідуальних бесід, годин класного керівника

 

Оприлюднення інформації закладом освіти про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах

Проведення щорічного звіту директора перед громадськістю

 

Наповнення сайту ліцею відповідно до вимог законодавства

 

4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей

для професійного розвитку педагогічних працівників

 

Ефективне формування штату закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми

Проведення педпрактики на базі ліцею випускників ліцею, що здобувають педагогічні професії

 

 

Підбір персоналу через центр зайнятості

 

Мотивація педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності

Положення про преміювання

 

Сприяння підвищенню кваліфікації педагогічних працівників

План проходження курсової підготовки

Перспективний план атестації

 

4.4. Організація освітнього процесу на засадах людино-центризму, прийняття управлінських рішень

на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою

 

Створення умов для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу

Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форма насильства і дискримінації

 

Прийняття управлінських рішень з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу

Участь учнівського самоврядування в процесах само оцінювання закладу освіти

 

Створення умов для розвитку громадського самоврядування

План роботи учнівського самоврядування

План роботи батьківського комітету

 

Сприяння виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади

План виховної роботи

 

Відповідність режиму роботи закладу освіти та розкладу занять віковим особливостям здобувачів освіти, їх освітнім потребам

Відповідність режиму роботи закладу освіти та розкладу занять чинному Санітарному регламенту

 

Створення умов для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти

 

 

4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності

 

Впровадження політики академічної доброчесності

Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти (Розділ 3. Академічна доброчесність)

 

Сприяння формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції

Просвітницька робота щодо формування в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції

 

апв

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень