План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти
Додаток до наказу від 01.09.2020р. № 118-о
№
|
Зміст роботи |
Цільова група |
Термін виконання |
Відповідальний |
Примітка |
Управлінський напрям |
|||||
1 |
Аналіз ситуації в закладі освіти |
учасники освітнього процесу |
впродовж року |
дирекція ліцею |
|
2 |
Ознайомлення з правилами поведінки в освітньому закладі |
учасники освітнього процесу |
початок семестру |
класні керівники |
|
3 |
Ознайомлення та обговорення алгоритму дій при розгляді випадку булінгу у ліцеї |
педколектив |
|
дирекція ліцею |
|
4 |
Оновлення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти |
батьки здобувачі освіти педколектив |
Вересень |
дирекція ліцею |
|
5 |
Здійснення моніторингу безпечності та комфортності освітнього середовища |
|
впродовж року |
дирекція ліцею |
|
6 |
Перевірка приміщень, території закладу освіти з метою виявити місця, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу |
здобувачі освіти |
впродовж року |
дирекція ліцею |
|
7 |
Організація належних заходів безпеки (пости чергових, спостереження за місцями загального користування черговими вчителями (їдальні, коридори, ігрові майданчики, шкільне подвір’я тощо) і технічними приміщеннями) |
педколектив учнівське самоврядування здобувачі освіти |
впродовж року |
дирекція ліцею класні керівники чергові вчителі |
|
8 |
Надання соціальних та психолого- педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування), консультаційні години у практичного психолога і соціального педагога |
здобувачі освіти |
за потреби |
соціально-психологічна служба |
|
9 |
Оприлюднення телефонів довіри |
здобувачі освіти |
початок семестру |
соціально-психологічна служба класні керівники |
|
10 |
Організація роботи факультативів: «Вирішуємо конфлікти та будуємо мир навколо себе»; «Психологічний розвиток особистості молодшого підліткового віку»; «Аранжування особистості»; «Психологія спілкування» |
здобувачі освіти |
початок семестру |
дирекція ліцею практичний психолог |
|
11 |
Консультування класних керівників психологом з проблемних ситуацій |
класні керівники вчителі-предметники |
протягом навчального року |
практичний психолог |
|
|
Контроль стану попередження випадків булінгу |
нарада при директору |
квітень |
дирекція ліцею
|
|
Просвітницький напрям |
|||||
12 |
Оприлюднення на дошці оголошень інструктажів для всіх учасників закладу освіти: - правил поведінки здобувачів освіти в закладі освіти; - плану заходів закладу освіти, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню); - процедури подання учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти; - порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування) |
учасники освітнього процесу |
початок семестру |
дирекція ліцею
|
|
13 |
Оприлюднення порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» |
учасники освітнього процесу |
впродовж року |
практичний психолог |
|
14 |
Психологічний супровід учасників освітнього процесу(діагностика, спостереження, консультаційна робота, профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота) |
учасники освітнього процесу |
впродовж року згідно плану роботи практичного психолога та за потребою |
практичний психолог |
|
15 |
Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню |
педагогічний колектив |
впродовж року |
заступник
|
|
16 |
Виховна година «Ми всі такі різні» |
учні 1 класу |
вересень |
О. Шийка |
|
17 |
Бесіда «Мої права та обов’язки» |
учні 2 класу |
вересень |
Л.Лесюк |
|
18 |
Розмова в колі |
учні 3 класу |
вересень |
М.Ільків |
|
19 |
Виховна година «Попередження насильства, жорстокості у сім’ї та дитячому колективі» |
учні 4 класу |
вересень |
О.Мельник |
|
20 |
Урок відвертого спілкування «Змінюй в собі негативне ставлення до інших» |
учні 5 класу |
вересень |
В.Грицак |
|
21 |
Виховна година «Що таке булінг?» |
учні 6 класу |
вересень |
М.Козіцька |
|
22 |
Виховна година «Булінг або цькування, виклики та протидія» |
учні 7 класу |
вересень |
Н.Мельниченко |
|
23 |
Бесіда «Як запобігти насильству» |
учні 8 класу |
вересень |
О. Гузовська |
|
24 |
Години спілкування «Ні агресії і насильству!» |
учні 9 класу |
вересень |
С.Хацевич |
|
25 |
Година відкритих думок «Булінг… Закон на захисті твоїх прав» |
Учнівське самоврядування |
жовтень |
О. Бойчук |
|
26 |
Бесіда «Що таке булінг?» |
учні 1 класу |
жовтень |
О. Шийка |
|
27 |
Година спілкування «Геть насильство над дітьми» |
учні 4 класу |
жовтень |
О.Мельник |
|
28 |
Тренінг «Скажімо боулінгу – Ні! |
учні 3 класу |
жовтень |
Л.Лесюк |
|
29 |
Година спілкування «Булінг або цькування, виклики та протидія» |
учні 6 класу |
жовтень |
М.Козіцька |
|
30 |
Виховна година з елементами тренінгу «Зупинимо булінг разом» |
учні 7 класу |
жовтень |
Н.Мельниченко |
|
31 |
Урок-гра «Країна конфліктів » |
учні 8 класу |
жовтень |
О. Гузовська |
|
32 |
Перегляд відеоролику «Булінг у школі та як із ним боротися» |
учні 9 класу |
жовтень |
Я.Тимків |
|
33 |
Інтерв*ю на краще визначення «Толерантність – це…» |
здобувачі освіти |
листопад |
О. Бойчук |
|
34 |
Бесіда «Добро починається із тебе» |
учні 1 класу |
листопад |
О. Шийка |
|
35 |
Заняття з елементами арт-терапії «Дерево толерантності» |
учні 5 класу |
листопад |
В.Грицак |
|
36 |
Виховна година «STOP – БУЛІНГ» |
учні 7 класу |
листопад |
Н.Мельниченко |
|
37 |
Бесіда «Ризики в Інтернеті» |
учні 11 класу |
листопад |
С. Хацевич |
|
38 |
Ситуативно-рольова гра «Право висловлювати свою думку» |
учні 2 класу |
грудень |
Л.Лесюк |
|
39 |
Година спілкування «Обережно булінг: українські діти все частіше стають жертвами» |
учні 3 класу |
грудень |
М.Ільків |
|
40 |
Квест «Подолаємо конфлікти дружньою командою» |
здобувачі освіти |
грудень |
О. Бойчук |
|
41 |
Вікторина «Відкриваємо скриньку добрих справ» |
учні 4 класу |
грудень |
О.Мельник |
|
42 |
Круглий стіл «Світ без насильства»» |
учні 4 класу |
грудень |
В.Грицак |
|
43 |
Година спілкування «Кібербулінг або агресія в Інтернеті» |
учні 7 класу |
грудень |
Н.Мельниченко |
|
44 |
Година спілкування «Проти насильства в сім’ї» |
учні 6 класу |
грудень |
М.Козіцька |
|
45 |
Відверта розмова «Безпечна поведінка» |
учні 7 класу |
грудень |
О. Гузовська |
|
46 |
Розмова на тему «Булінг у ліцеї, зупинимо це» |
учні 3 класу |
січень |
М.Ільків |
|
47 |
Бесіда-гра «Ні експлуатації» |
учні 2 класу |
лютий |
Л.Лесюк |
|
48 |
Випуск інформаційного дайджесту « Щоб світ добрішим став» |
здобувачі освіти |
лютий |
О. Бойчук |
|
49 |
Розповідь «Вчимося бути добрими людьми» |
учні 4 класу |
лютий |
О.Мельник |
|
50 |
Година спілкування «Булінг у дитячому колективі» |
учні 3 класу |
лютий |
М.Ільків |
|
51 |
Перегляд мультфільмів, які допомагають запобігти боулінгу серед дітей |
учні 5 класу |
лютий |
В.Грицак |
|
52 |
Психологічна година «Людяність перш за все» |
учні 6 класу |
лютий |
М.Козіцька |
|
53 |
Конкурс малюнків «Діти проти насильства» |
учні 7 класу |
лютий |
Н.Мельниченко |
|
54 |
Інформаційна година «Як діяти в ситуаціях тиску» |
учні 8 класу |
лютий |
О. Гузовська |
|
55 |
Година спілкування «Стоп булінг» |
учні 9 класу |
лютий |
Я. Тимків |
|
56 |
Круглий стіл «Світ без насильства і зла» |
учні 11 класу |
лютий |
С.Хацевич |
|
57 |
Ігрове колективне спілкування «Я та інші. Взаєморозуміння – ключ до миру» |
здобувачі освіти |
березень |
О. Бойчук |
|
58 |
Бесіда «Не будь жорстоким» |
учні 1 класу |
березень |
О. Шийка |
|
59 |
Перегляд мультфільмів про булінг |
учні 3 класу |
березень |
М.Ільків |
|
60 |
Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» |
учні 7 класу |
березень |
Н.Мельниченко |
|
61 |
Виховна година «Протидія боулінгу в дитячому середовищі» |
учні 4 класу |
квітень |
О.Мельник |
|
62 |
Дискусія «Що таке агресія?» |
учні 8класу |
березень |
О.Гузовська |
|
63 |
Віртуальна подорож «Вогонь, друг чи ворог людини» |
учні 5 класу |
квітень |
В.Грицак |
|
64 |
«Не смійся з мене» |
учні 6 класу |
квітень |
М.Козіцька |
|
65 |
Круглий стіл «Конфлікти і хамство. Як протидіяти» |
здобувачі освіти |
квітень |
О. Бойчук |
|
66 |
Виховна година «Скажемо разом:»Ні боулінгу!» |
учні 7 класу |
квітень |
Н.Мельниченко |
|
67 |
Тренінг «Зупинимо булінг разом» |
учні 8класу |
березень |
О.Гузовська |
|
68 |
Бесіда «Життя без насильства» |
учні 9 класу |
квітень |
Я.Тимків |
|
69 |
Відверта розмова «Чи вміємо поважати один одного?» |
учні 11 класу |
квітень |
С. Хацевич |
|
70 |
Гра-бесіда «Мені зателефонували» |
учні 1 класу |
травень |
О.Шийка |
|
71 |
Театрелізоване свято «Маленькі історії про великі істини» |
учні 2 класу |
травень |
Л.Лесюк |
|
72 |
Урок-підсумок «Я і булінг - не сумісні» |
учні 3 класу |
травень |
М.Ільків |
|
73 |
Урок ОЗ «Стосунки і здоров’я» |
учні 6 класу |
|
О.Бодик |
|
74 |
Виховна година «Толерантність врятує світ» |
учні 8 класу |
лютий |
Л.Перепечай |
|
75 |
Урок ОЗ «Види і наслідки конфліктів» |
учні 6 класу |
лютий |
О.Бодик |
|
76 |
Урок ОЗ «Як владнати конфлікт» |
учні 6 класу |
лютий |
О.Бодик |
|
77 |
Урок ОЗ «Підліткові компанії» |
учні 7 класу |
березень |
О.Бодик |
|
78 |
Факультативні заняття: -«Поняття «ефективне спілкування»»; -«Гамма почуттів » |
учні 6 класу |
березень |
Л.Перепечай |
|
79 |
Факультативні заняття: -«Відкрито запитувати»; -«Дослівно перефразовувати» |
учні 7-9 класів |
березень |
Л.Перепечай |
|
80 |
Урок ОЗ «Вплив найближчого оточення» |
учні 7 класу |
березень |
О.Бодик |
|
81 |
Бесіда-застереження «Ми проти булінгу» |
читачі бібліотеки |
березень |
Л.Перегіняк |
|
82 |
Факультативні заняття: -«Правила спілкування або чому нас часто не розуміють»; -«Емоції та почуття людини» |
учні 5 класу |
березень |
Л.Перепечай |
|
83 |
Факультативні заняття: -«Навички переконання, захисту своєї позиції»; -«Вміння знаходити підхід до людей» |
учні 6 класу |
березень |
Л.Перепечай |
|
84 |
Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» |
батьки |
|
класні керівники |
|
85 |
Факультативні заняття: -«Культура емоційно-вольових процесів»; -Планета нашого класу»; «Такі різні хлопчики та дівчатка» |
учні 5 класу |
квітень |
Л.Перепечай |
|
86 |
Факультативні заняття: -«Ефективно давати зворотний зв'язок »; -«Говорити від свого «Я»» |
учні 7-9 класів |
квітень |
Л.Перепечай |
|
87 |
Тематична поличка «Я обираю майбутнє без булінгу» |
учні ліцею |
квітень |
Л.Перегіняк |
|
88 |
Факультативні заняття: -«Вміння передавати інформацію»; -«Вчимося розслаблятися» |
учні 6 класу |
травень |
Л.Перепечай |
|
89 |
Тренінгове заняття «Причини виникнення конфліктів. Типи поведінки в конфліктних ситуаціях» |
учні 5 класу |
травень |
Л.Перепечай |
|
90 |
Урок-зустріч «Батьки і діти: шляхи порозуміння» |
учні 5 класу батьки |
травень |
Л.Перепечай |
|