План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти
Додаток до наказу
від 01.09.2023р. №134-о
Заходи щодо створення безпечного освітнього середовища, запобігання та проявам насильства (булінгу, цькуванню) на 2023 – 2024н.р
№ з/п |
Зміст роботи |
Цільова група |
Термін виконання |
Відповідальний |
Примітка |
|
Управлінський напрям |
||||||
1 |
Аналіз ситуації в закладі освіти |
учасники освітнього процесу |
впродовж року |
дирекція ліцею |
|
|
|
Створення комісії розслідування випадків булінгу |
учасники освітнього процесу |
серпень |
дирекція ліцею |
|
|
2 |
Ознайомлення з правилами поведінки в освітньому закладі |
учасники освітнього процесу |
початок семестру |
класні керівники |
|
|
3 |
Ознайомлення та обговорення алгоритму дій при розгляді випадку булінгу у ліцеї |
педколектив |
початок семестру |
дирекція ліцею |
|
|
4 |
Оновлення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти |
батьки здобувачі освіти педколектив |
Вересень |
дирекція ліцею |
|
|
5 |
Здійснення моніторингу безпечності та комфортності освітнього середовища |
|
впродовж року |
дирекція ліцею |
|
|
6 |
Перевірка приміщень, території закладу освіти з метою виявити місця, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу |
черговий вчитель |
впродовж року |
дирекція ліцею |
|
|
7 |
Організація належних заходів безпеки (пости чергових, спостереження за місцями загального користування черговими вчителями (їдальні, коридори, ігрові майданчики, шкільне подвір’я тощо) і технічними приміщеннями)
|
педколектив учнівське самоврядування здобувачі освіти |
впродовж року |
дирекція ліцею класні керівники чергові вчителі |
|
|
8 |
Надання соціальних та психолого- педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування), консультаційні години у практичного психолога і соціального педагога |
здобувачі освіти |
за потреби |
соціально-психологічна служба |
|
|
9 |
Оприлюднення телефонів довіри |
здобувачі освіти |
початок семестру |
соціально-психологічна служба класні керівники |
|
|
10 |
Організація роботи факультативів: «Вирішуємо конфлікти та будуємо мир навколо себе»; «Психологія спілкування»; «Безпечна поведінка підлітків в Інтернеті» |
здобувачі освіти |
початок семестру |
дирекція ліцею практичний психолог |
|
|
11 |
Консультування класних керівників психологом з проблемних ситуацій |
класні керівники вчителі-предметники |
протягом навчального року |
практичний психолог |
|
|
12 |
Моніторинг стану попередження випадків булінгу |
нарада при директору |
Квітень-травень |
дирекція ліцею
|
|
|
Просвітницький напрям
|
||||||
13 |
Оприлюднення на офіційному сайті закладу та дошці оголошень інструктажів для всіх учасників закладу освіти: - правил поведінки здобувачів освіти в закладі освіти; - плану заходів закладу освіти, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню); - процедури подання учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти; - порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування) |
учасники освітнього процесу |
початок семестру |
дирекція ліцею
|
|
|
14 |
Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» |
учасники освітнього процесу |
впродовж року |
практичний психолог |
|
|
15 |
Психологічний супровід учасників освітнього процесу(діагностика, спостереження, консультаційна робота, профілактично-просвітницька, корекційно-розвиткова робота) |
учасники освітнього процесу |
впродовж року згідно плану роботи практичного психолога та за потребою |
практичний психолог |
|
|
16 |
Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню |
педагогічний колектив |
впродовж року |
заступник директора з ВР
|
|
|
17 |
Виховні заходи, просвітницькі заняття, профілактичні бесіди |
здобувачі освіти |
впродовж року |
класні керівники |
|
|
18 |
Лекція « Як захистити себе від насильства» |
учні 8 класу |
вересень |
практичний психолог |
|
|
19 |
Бесіда «Що роботи, коли тебе ображають» |
учні 3 класу |
вересень |
класний керівник |
|
|
20 |
Тренінг «Навчись говорити: Ні!» |
учні 9 класу |
вересень |
класний керівник |
|
|
21 |
Інсценізація та обговорення ситуації Як подолати невдачу |
здобувачі освіти |
вересень |
бібліотекар |
|
|
22 |
Інтерактивне заняття «Мої емоції та почуття» |
учні 4 класу |
жовтень |
практичний психолог |
|
|
23 |
Бесіда «Насильству- ні!» |
учні 7 класу |
жовтень |
класний керівник |
|
|
24 |
Година спілкування «Кібербулінг» |
учні 10 класу |
жовтень |
класний керівник |
|
|
25 |
Інтерактивне заняття «Вчись володіти собою» |
учні 2 класу |
листопад |
практичний психолог |
|
|
26 |
Лекція «Відповідальність неповнолітніх» |
учні 7 класу |
листопад |
практичний психолог |
|
|
27 |
Консультативний пункт «Скринька довіри» |
учні 1 класу |
листопад |
класний керівник |
|
|
28 |
Виховна година «Ні, агресії і насильству» |
учні 4 класу |
листопад |
класний керівник |
|
|
29 |
Бесіда «Булінг, як боротися?» |
учні 5 класу |
листопад |
класний керівник |
|
|
30 |
Складання пам’ятки «Зупинимо булінг разом» |
учні 11 класу |
листопад |
класний керівник |
|
|
31 |
Конкурс малюнків «Скажемо насильству – Ні!» |
учні 2 класу |
грудень |
практичний психолог |
|
|
32 |
Година психолога. Вправи для розвитку емпатії |
учні 5 класу |
грудень |
практичний психолог |
|
|
33 |
Тренінг «Профілактика боулінгу в учнівському середовищі» |
учні 6 класу |
грудень |
класний керівник |
|
|
34 |
Тренінг «Протидія булінгу» |
учні 8класу |
грудень |
класний керівник |
|
|
35 |
Тренінг «Конфлікти та їх вирішення» |
учні 9,10 класу |
січень |
практичний психолог |
|
|
36 |
Урок ОЗ «Види і наслідки конфліктів» |
учні 6 класу |
лютий |
вчитель ОЗ |
|
|
37 |
Урок ОЗ «Як владнати конфлікт» |
учні 6 класу |
лютий |
вчитель ОЗ |
|
|
38 |
Міні-тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» |
учні 1 класу |
березень |
класний керівник |
|
|
39 |
Урок ОЗ «Підліткові компанії» |
учні 7 класу |
березень |
вчитель ОЗ |
|
|
40 |
Факультативні заняття «Булінг та кібербулінг»
|
учні 5 класу |
березень |
практичний психолог |
|
|
41 |
Урок ОЗ «Вплив найближчого оточення» |
учні 7 класу |
березень |
оулінг ОЗ |
|
|
42 |
Бесіда-застереження «Ми проти булінгу» |
читачі бібліотеки |
березень |
бібліотекар |
|
|
43 |
Інформаційний бюлетень «Свобода вибору, як життєве кредо» |
здобувачі освіти |
березень |
бібліотекар |
|
|
44 |
Факультативні заняття: -«Навички переконання, захисту своєї позиції»; -«Вміння знаходити підхід до людей» |
учні 6 класу |
березень |
практичний психолог |
|
|
45 |
Відверта розмова «Зупинимо булінг разом» |
учні 5 класу |
березень |
класний керівник |
|
|
46 |
Поради «Як допомогти дітям упоратися з булінгу» |
учні 9 класу |
березень |
класний керівник |
|
|
47 |
Тематичні батьківські збори «Не можна мовчати!» |
батьки |
|
класні керівники |
|
|
48 |
Факультативні заняття: -«Культура емоційно-вольових процесів»; -«Планета нашого класу»; «Такі різні хлопчики та дівчатка» |
учні 5 класу |
квітень |
практичний психолог |
|
|
49 |
Факультативні заняття: -«Ефективно давати зворотний зв’язок »; -«Говорити від свого «Я»» |
учні 7-9 класів |
квітень |
практичний психолог |
|
|
50 |
Тематична поличка «Я обираю майбутнє без булінгу» |
учні ліцею |
квітень |
бібліотекар |
|
|
51 |
Година спілкування «Не допускай насилля над ближнім» |
учні 10 класу |
квітень |
класний керівник |
|
|
52 |
Бесіда-міркування «Вчинок, відповідальність, наслідки» |
4чні 4 класу |
травень |
класний керівник |
|
|
53 |
Поради «Як допомогти учням впоратися з булінгом» |
учні 6 класу |
травень |
класний керівник |
|
|
54 |
Година спілкування «Не допускай проявів боулінгу. Допоможи другу» |
учні 7 класу |
травень |
класний керівник |
|
|
55 |
Виховна година «Стоп! Булінг» |
учні 8 класу |
травень |
класний керівник |
|
|
56 |
Круглий стіл «Маски булінгу» |
учні 11 класу |
травень |
класний керівник |
|
|
57 |
Тренінгове заняття «Причини виникнення конфліктів. Типи поведінки в конфліктних ситуаціях» |
учні 5 класу |
травень |
практичний психолог |
|
|
58 |
Урок-зустріч «Батьки і діти: шляхи порозуміння» |
учні 5 класу батьки |
травень |
практичний психолог |
|